Hvornår fungerer et logo design?

18 March 2020 Astrid Pedersen

editorial

Et logo design skal opfylde en del mål og leve op til visse standarder for at kunne fungere. Vi kender alle til eksempler på kiksede logoer, som måske nok giver omtale, men bare ikke på den ønskede måde.

Når et logo er iøjnefaldende fordi det vækker de forkerte associationer, eller bare er utroligt ringe udført, fjerner det i bedste fald fokus fra virksomheden og dennes produkter og ydelser. Hele opmærksomheden kommer til at handle om det ringe logo – og så får virksomheden et image, det er vanskeligt at slippe af med. Det kan være svært at tage en virksomhed med et virkelig skidt logo seriøst.

I allerværste fald kan man være kommet for skade at indbygge en utilsigtet og uhensigtsmæssig symbolik i logoet. Tænk på Carlsberg, som før anden verdenskrig havde indbygget svastika – altså hagekors, som nazisterne tog til sig som deres eget symbol – indbygget i deres logo. Eller Circle K, som med deres logo flag – som altid optræder tre ad gangen – skabte uheldige associationer til en kendt amerikansk ekstremistisk gruppering.

Derfor er det vigtigt, at logoet er gennemtænkt og udformet med den rette symbolik og prægnans i fokus. Og derfor bør du altid få en professionel logo designer til at formgive og fremstille dit firma logo.

Hvem kan hjælpe mig med logo design?

Hvis du ikke er interesseret i at betale overpris for design af et firma logo, kan du med fordel opsøge Logoshop med henblik på et tilbud. Logoshop har mange års erfaring inden for logo design, og tilbyder design af logoet til din virksomhed til en lav pris.

Når du vælger at overlade opgaven med design af firma logo til Logoshop, er du sikker på at dit logo leveres i de rette formater, og kan bruges såvel på din hjemmeside som på dit visitkort og på dit firma flag. Køb logo på Logoshop.dk

More articles